نامه نگاری در سرپل ذهاب

خدمات تایپ ، عریضه نویسی، نامه نگاری در سرپل ذهاب

نامه نگاری در سرپل ذهاب

خدمات تایپ ، عریضه نویسی، نامه نگاری در سرپل ذهاب

تنظیم دادخواست. شکوائیه.اظهارنامه. قرارداد. قولنامه. اعتراض نامه. درخواست در سرپل ذهاب
لینک کانال تلگرام
https://telegram.me/NamehNegariDarSarpoleZahab

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شرایط مورد توافق در طلاق توافقی

1.      مهریه: زن و مرد می توانند ضمن طلاق توافقی در خصوص پرداخت کل یا نیمی از مهریه و شرایط پرداخت آن و یا حتی بذل آن توافق نمایند. باید در نظر داشت، در صورتی که مهریه در قبال طلاق توافقی بذل نشده باشد، زن می تواند به آن رجوع کند اما اگر مهریه در قبال طلاق توافقی باشد دیگر امکان رجوع نخواهد داشت. برای جلوگیری از این کار باید از دادگاه خواست که در رای ذکر کند که زن حق رجوع به مابذل را از خود ساقط می کند.

2.      نفقه: ضمن طلاق توافقی، باید در خصوص نفقه ای که در گذشته احتمالا پرداخت نشده، و همچنین نفقه و میزان آن در صورت طلاق رجعی تصمیم گرفت.

3.      جهیزیه: در صورتی که جهیزیه را زن تأمین کرده باشد و تصمیم بر جدایی داشته باشند، حق استرداد آن را خواهد داشت و می توان ضمن طلاق توافقی در مورد استرداد یا عدم آن تصمیم گرفت.

      4.   اجرت المثل: شرط تعلق اجرت المثل به زن این است که اولا طلاق از طرف زوجه نباشد و همچنین به دلیل تخلف از وظایف زوجیت نباشد. ثانیا کارها را با قصد تبرع انجام نداده باشد. زوجین می توانند در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت اجرت المثل و میزان آن توافق نمایند.

  1. حضانت فرزندان مشترک: ضمن طلاق توافقی می توان در خصوص حضانت نیز توافق کرد. اگر زوجین تمایل داشته باشند که در بحث حضانت تابع قانون باشند، فرزند چه دختر باشد چه پسر، مادر تا ۷ سالگی اولویت دارد و پس از آن حضانت با پدر است. پایان سن حضانت برای دختر تا پایان سن ۹ سالگی و پسر تا پایان سن ۱۵ سالگی است. حضانت فرزندی که پدرش فوت شده با مادر است. مگر آن که دادگاه اعطای حضانت به مادر را خلاف مصلحت فرزند تشخیص دهد.

  2. نفقه فرزندان مشترک: نفقه فرزندان مشترک قانونا به عهده پدر می باشد. اما می توان ضمن طلاق توافقی بر خلاف این نیز توافق نمود.

  3. نحوه ملاقات فرزندان مشترک: در صورت وجود فرزندان مشترک، ضمن طلاق توافقی باید در مورد نحوه ملاقات طرفی که حضانت به عهده اونیست، اعم از روز و ساعت نیز تصمیم گرفت.

  4. وضعیت حمل و باکره بودن زوجه: در طلاق توافقی نیز مانند سایر طلاق ها باید تکلیف باکره بودن یا باردار بودن زن مشخص شده و زن باید گواهی پزشکی قانونی مبنی بر بکارت یا گواهی بارداری را ارائه نماید.

 نمونه متن برای مثال :    شرایط مورد توافق در پرونده طلاق توافقی

1- زوجه مهریه را می بخشد/بخشیده ست/ یا مقدار... از آن را دریافت و ما بقی را می بخشد.

2- زوجه جهیزیه را دریافت می نماید/ نموده است/ یا...

3- روزهای پنج شنبه و جمعه  در مکان ... ساعت....لغایت... جهت ملاقات فرزند مشترک تعیین می گردد . یا ...

4- ماهیانه مبلغ ... به عنوان نفقه فرزند مشترک تعیین می گردد و اول هر ماه به حساب ... واریز می گردد.

5- و...

در پایان زوج و زوجه( زن و شوهر) برگه را امضاء می نمایند

 

https://telegram.me/NamehNegariDarSarpoleZahab


  • ۹۸/۰۳/۳۱
  • Mahmoud Khodamoradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی